Garanti/Reklamation

 

Som kund har du många rättigheter. Det är bra! Vi förstår dock att det ibland kan vara mycket information. För att göra det enklare för dig kan du klicka på ett av orden nedan för att gå direkt till rätt stycke. Vad handlar din fråga eller ditt problem om?

  1. Ångerrätt
  2. Juridisk garanti
  3. Klagomål

Som konsument har du alltid 14 dagars ångerrätt hos Fidello. Det innebär att du kan avbryta ditt köp och returnera det inom 14 dagar efter att du mottagit det, utan att ange någon anledning. Denna ångerrätt är lagstadgad och gäller nästan alla köp du gör online.

Ångerrätt

  • Du har 14 dagar efter att du mottagit din beställning på dig att bestämma om du vill behålla produkten.
  • Du kan returnera produkten inom denna period utan att ange någon anledning. Vänligen informera oss först på klantenservice@fidello.nl.
  • Efter att du registrerat din retur har du ytterligare 14 dagar på dig att returnera produkten.
  • När vi har mottagit produkten i gott skick får du full återbetalning av köpeskillingen, inklusive eventuella fraktkostnader, inom 14 dagar .

Villkor för retur:

  • Produkten måste returneras i originalskick och originalförpackning , i den utsträckning det är rimligen möjligt.
  • Vid skada på grund av användning som går utöver vad som är nödvändigt för att bedöma produkten kan vi hålla dig ansvarig för värdeminskningen.

Undantag från ångerrätten

Ångerrätten gäller inte alla produkter. Undantag inkluderar:

  • Specialtillverkade produkter eller produkter som har personliggjorts speciellt för dig.
  • Hygienprodukter där förseglingen har brutits.

Har du frågor om din ångerrätt eller är du osäker på en specifik produkt? Kontakta oss gärna customerservice@fidello.nl , vi hjälper dig gärna!

På Fidello tillämpar vi den lagstadgade garantin som gäller för alla våra produkter. Det innebär att alla produkter du köper från oss måste uppfylla dina rimliga förväntningar. Om en produkt inte fungerar som den ska inom en normal användningsperiod har du rätt till reparation eller utbyte, beroende på situationen.

Juridisk garanti

Den lagstadgade garantin innebär att en produkt du köper måste vara i gott skick. Du har rätt till en bra produkt som uppfyller dina rimliga förväntningar. Om inte, har du rätt till en lämplig lösning, såsom:

  • Reparation av produkten,
  • Utbyte av produkten,
  • Eller återbetalning av inköpspriset om reparation eller utbyte inte är möjligt.

Detta gäller alla produkter, oavsett om det finns tillverkargaranti.

Garantiförfarande

Om du upptäcker en defekt eller ett problem, vänligen kontakta customerservice@fidello.nl och ange ditt ordernummer . Vårt team kommer att granska ditt klagomål och svara inom 1 till 2 arbetsdagar .

Undantag

Observera att garantin inte gäller för:

  • Skador orsakade av felaktig användning av produkten,
  • Normalt slitage eller åldring av produkten,
  • Skador på grund av olyckor eller felaktigt underhåll .

Har du några frågor eller behöver du mer information om en specifik produkt? Tveka inte att kontakta oss, vi hjälper dig gärna!

Klagomål

På Fidello strävar vi efter att leverera produkter av högsta kvalitet. Det är dock möjligt att ett produktionsfel uppstår eller att en skadad produkt anländer. I så fall är vi redo att lösa problemet så snabbt som möjligt.

Hur anmäler jag ett klagomål?

Om du har ett klagomål gällande en produkt, vänligen kontakta vår kundtjänst customerservice@fidello.nl . Ange alltid ditt ordernummer så att vi kan hjälpa dig snabbt.

Hur snabbt kommer mitt klagomål att hanteras?

Vi strävar efter att hantera klagomål inom 1 till 2 arbetsdagar på vardagar. Du får alltid en bekräftelse på att vi har mottagit ditt meddelande och vi håller dig uppdaterad om våra framsteg.

Tveksamheter eller frågor om en produkt?

Har du frågor om en produkt eller är du osäker på något? Kontakta oss gärna customerservice@fidello.nl . Vi hjälper dig gärna.

Det är alltid möjligt att något inte går exakt som planerat. Vi rekommenderar att du först rapporterar eventuella klagomål till oss genom att mejla klientenservice@fidello.nl. Om detta inte leder till en lösning kan du skicka in din tvist för medling via WebwinkelKeur på https://www.webwinkelkeur.nl/kennisbank/consumenten/geschil .

Konsumenter i EU kan också lämna in klagomål via Europeiska kommissionens ODR-plattform. Denna ODR-plattform finns på http://ec.europa.eu/odr . Om ditt klagomål ännu inte behandlas någon annanstans kan du lämna in det via Europeiska unionens plattform.

Medling av Webshopens Kvalitetsmärkesstiftelse

Om du inte uppskattar detta kan du alltid kontakta medlingsavdelningen hos Webshop Quality Mark Foundation, som vi är anslutna till. De kommer då att medla: https://www.keurmerk.info/nl/consumenten/klacht/

Från och med den 15 februari 2016 kan konsumenter i EU även lämna in klagomål via Europeiska kommissionens ODR-plattform. Denna ODR-plattform finns på (http://ec.europa.eu/odr). Om ditt klagomål ännu inte behandlas någon annanstans kan du lämna in det via Europeiska unionens plattform.

© 2025 Fidello, Powered by Shopify

    • American Express
    • Apple Pay
    • Bancontact
    • Google Pay
    • iDEAL
    • Klarna
    • Maestro
    • Mastercard
    • PayPal
    • Shop Pay
    • Union Pay
    • Visa

    Inloggning

    Glömt ditt lösenord?

    Har du inget konto än?
    Skapa ett gratis konto och njut av många fördelar.